Employer branding:
klucz do budowania szczęśliwszego miejsca pracy z Zoho Recruit
Employer branding:
klucz do budowania szczęśliwszego miejsca pracy z Zoho Recruit
W czasach, gdy rekrutacja ewoluuje, wykracza poza granice i staje się coraz bardziej ukierunkowana na kandydatów, Twoja marka jako pracodawcy ma decydujący wpływ na to, jakie talenty przyciągniesz. Employer branding to promowanie organizacji jako pożądanego miejsca pracy. Firmy z całego świata konkurują ze sobą o talenty, więc trzeba się dobrze pozycjonować. Masz pomysł jak to robić?
Czym jest Employer branding?
Employer branding to przede wszystkim opowiadanie historii, ale o Twojej firmie. Celem tych działań jest utrzymanie spójności we wszystkich interakcjach, zarówno wewnątrz organizacji, jak i z potencjalnymi pracownikami.
Pracodawca przedstawiony jako dobra marka może zmniejszyć koszty zatrudnienia o 43%.
Solidna marka pracodawcy może znacząco poprawić ROI z rekrutacji (ROI return on investment, czyli zwrot z inwestycji). Może również pomóc Ci wykorzystać do tego procesu sieci pracowników, a tym samym poszerzyć pulę talentów. Ponadto, dzięki odpowiedniej marce pracodawcy, możesz pomóc kandydatom w określeniu, czy będą dobrze pasować do Twojej firmy. Identyfikacja z organizacja jest bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na efektywność i wydajność pracy.
Tworzenie kompleksowej marki pracodawcy
Dobra wiadomość jest taka, że jako pracodawca masz już markę i jedyne, co musisz zrobić, to ją udoskonalić. Pierwszym krokiem do zbudowania dobrej marki pracodawcy jest stworzenie propozycji wartości pracownika (EVP), która podkreśli wartości, misję, wizję, korzyści i kulturę Twojej organizacji. Aby upewnić się, że EVP jest zgodne z rzeczywistymi doświadczeniami pracowników, warto przeprowadzić ankiety w całej firmie i zrozumieć, jak ludzie postrzegają obecną ofertę.
Warto również zadbać o to, aby osobowość i historia Twojej marki były widoczne w świecie online, stąd ważna jest aktywna obecność w Social Mediach, forach branżowych czy na stronie Internetowej. Zainwestuj swój czas i zasoby w budowę i pielęgnację strony kariery, wzmocnienie stron docelowych i zwrócenie uwagi na komunikację w mediach społecznościowych. Możesz również poprosić pracowników o promowanie Twojej marki i nowych ofert pracy za pośrednictwem ich kanałów komunikacji. Aby zwiększyć zasięg online, upewnij się, że wszystkie Twoje działania związane z budowaniem marki są szybko digitalizowane.
Najważniejsze jest to, aby dowiedzieć się, co jest najlepsze dla Twoich pracowników w perspektywie krótko- i długoterminowej. Prowadź działania w sposób celowy i proś o informacje zwrotne, aby mieć pewność, że budowanie marki ma pożądany wpływ na ludzi zarówno w firmie, jak i poza nią.
Pracownicy są ambasadorami Twojej marki
Doświadczenia pracowników w Twojej firmie mogą mówić wiele. Im lepiej traktujesz swoich pracowników i im lepiej czują się oni w pracy z Tobą, tym bardziej prawdopodobne jest, że będą rozpowszechniać informacje o Twojej firmie wśród swoich znajomych. Dobre doświadczenia pracowników wpływają również na postrzeganie firmy przez klientów.
Szczęśliwsze miejsce pracy jest bardziej produktywne i pozwala na zatrzymanie większej ilości talentów. Nie zapominaj o docenianiu swoich pracowników i uczynieniu ich opinii integralną częścią swojego rozwoju.
Wspieranie marki pracodawcy
Budowanie marki to ciągły proces, który jest stale udoskonalany nie tylko przez pracodawców, ale także przez obecnych pracowników, klientów i innych interesariuszy. Pamiętając o tych kwestiach, będziesz w stanie stworzyć silną markę pracodawcy, która dokładnie odzwierciedla tożsamość Twojej organizacji. Nie bój się wykorzystywać do tego nowych narzędzi i programów jak np. Zoho Recruitczy Zoho People, które są w dużym wsparciem na różnych etapach tworzenia przyjaznego środowiska w pracy.