SalesIQ: 9 technik zwiększania konwersji

SalesIQ: 9 technik zwiększania konwersji

13-12-2022 13:33:57 Wg Z Partner

SalesIQ: 9 technik zwiększania konwersji

Sprzedawcy to w firmie pierwsza linia kontaktu z klientem - od bycia twarzą firmy i pomagania potencjalnym klientom w wyborze odpowiednich produktów po odpowiedzialność za zrównoważony rozwój biznesu. Jeśli masz produkty znikające z półek lub szybko rosnące przychody ze sprzedaży, wiesz komu podziękować! A jeśli uważasz, że wciąż można coś poprawić, sprawdź najlepsze techniki polecane przez ekspertów. 

Bez zbędnych wstępów przejdźmy od razy do wyselekcjonowanej listy technik, w której realizacji mogą Ci pomóc takie narzędzia jak Zoho SalesIQ.


1. Poznaj swojego idealnego klienta

Bez względu na to, jak dobre są twoje techniki konwersji sprzedaży, jeśli nie dotrzesz do właściwych ludzi, nie będą miały one zastosowania. Dlatego narysuj idealny profil klienta (ICP), analizując bazę klientów i mapując ich zakupową podróż. Na tej podstawie udoskonalaj swoje metody pozyskiwania klientów. Na przykład optymalizuj swój czas i kontaktuj się tylko z tą grupą potencjalnych klientów, która spełnia Twoje kryteria idealnego odbiorcy. Na tym etapie weryfikacji bardzo przydatna jest funkcja śledzenie odwiedzających w czasie rzeczywistym

2. Zautomatyzuj generowanie leadów 

W sprzedaży czas to pieniądz. Dlatego konieczne jest zautomatyzowanie jak najwięcej etapów tego procesu. Pomoże w tym wdrożenie do pracy chatbota. Od zbierania informacji od potencjalnych klientów po odpowiadanie na pytania, a nawet pokazywanie odpowiednich produktów w oparciu o ich wymagania. 

Zbudowanie w pełni funkcjonalnego chatbota nie jest tak skomplikowane, jak myślisz. Bezkodowy konstruktor botów Zoho SalesIQ jest wyposażony w interfejs typu „przeciągnij i upuść” oraz gotowe bloki, których można użyć do stworzenia przepływu botów i dodania odpowiedzi. Jeśli kiedykolwiek układałeś coś z Lego ( tak, chodzi o klocki!) , to konfiguracja niestandardowego chatbota będzie równie prosta.

SalesIQ jest również wyposażony w chatbota opartego na sztucznej inteligencji, który bardzo intuicyjnie reaguje na zapytania użytkowników. Rozumie zapytania klientów niezależnie od użytych słów, odpowiadając na podstawie Twojej bazy wiedzy. Czasem nawet angażując się w przyjemne pogawędki. 

Jeśli w dowolnym momencie potencjalny klient chce porozmawiać ze sprzedawcą na żywo, bot może przekazać czat.

3. Połącz się z liderami 

Współpracuj z wpływowymi osobami z branży, aby zyskać większą wiarygodność wśród potencjalnych klientów pasujących do Twojego idealnego modelu. Możesz także dołączyć do odpowiednich grup w mediach społecznościowych i odpowiadać na pytania lub prowadzić sesje na żywo, aby zyskać pozycję eksperta. To także dobre miejsce do kontaktu z osobami, które są zainteresowanymi współpracą z Tobą. Znacząco może poprawić Twój współczynnik konwersji sprzedaży.

4. Nie przegap tradycyjnej żyły złota: targów 

Pośród wszystkich technik i dróg poszukiwania potencjalnych klientów, handlowcy zapominają o znaczeniu realnych kontaktów twarzą w twarz. Targi i wydarzenia biznesowe to wciąż bardzo skuteczne narzędzia do generowania leadów. Badanie przeprowadzone przez The Tradeshow Network wykazało, że 92% uczestników targów przychodzi, aby dowiedzieć się o nowych produktach i usługach na rynku. Więc chociaż wiąże się to z kosztami, zaprezentowanie swojej marki lub produktu na odpowiednich wydarzeniach z większym prawdopodobieństwem da ci wysokiej jakości leady, zwiększając współczynnik konwersji sprzedaży. 

5. Uzyskaj pełne informacje na temat potencjalnych klientów 

Posiadanie pełnych i wieloaspektowych informacji o swoich klientach: firmach, interesariuszach, pracownikach - ich lokalizacji geograficznej, odwiedzanych stronach, spędzonego na nich czasu, jest bardzo istotne w doskonaleniu technik sprzedaży. Może to pomóc w stworzeniu personalizowanej oferty sprzedaży, przewidywaniu przeszkód procesie zakupowym i odpowiednim kierowaniu rozmową.

Wzbogacanie profilu oparte na sztucznej inteligencji Zoho SalesIQ wykonuje te badania i analizy za Ciebie, dzięki czemu możesz skupić się na zwiększeniu konwersji sprzedaży. Jeśli korzystasz już z narzędzia wspomagającego innej firmy, takiego jak Clearbit lub Leadberry, możesz je również zintegrować z SalesIQ.

Otrzymując szczegółowe informacje o aktywności w witrynie potencjalnych klientów wraz ze znacznikami czasu i historią czatów, będziesz najlepiej przygotowany do przeprowadzenia ich przez lejek sprzedaży.

6. Stwórz przedziały czasowe dla każdej czynności sprzedażowej

Wydziel bloki czasowe, aby skupić się na jednej czynności — czatach, rozmowach, e-mailach, propozycjach — na raz. Pomaga to wejść w rytm i wykonywać je wydajniej, co prowadzi do większej sprzedaży.

7. Doskonal swoje wyczucie czasu 

Jeśli znasz psychologię sprzedaży, nie powinno być zaskoczeniem, że prawdopodobieństwo sprzedaży jest większe, gdy potencjalni klienci aktywnie myślą o swoich potrzebach.

Każda minuta oczekiwania powoduje spadek ich zainteresowania, więc nie czekaj, aż będziesz mieć wolną chwilę na nawiązanie kontaktu. Skonfiguruj wyzwalacze czatu w swojej witrynie na stronach o wysokiej intencji z odpowiednimi komunikatami na podstawie etapu odwiedzającego na ścieżce sprzedaży. Ale nie odstraszaj ich wiadomościami, gdy tylko wylądują na stronie. Optymalnie zaplanuj uruchomienie czatu — 20 sekund dla odwiedzających po raz pierwszy i 30 sekund dla stałych gości.

Jeśli Twój proces sprzedaży obejmuje rozmowy telefoniczne lub jeśli musisz wykonać dodatkowe telefony lub e-maile, najlepszymi dniami tygodnia są dni od wtorku do czwartku, a środy są idealne.

Wiemy już, że ludzie nie znoszą przerw w pracy, więc skontaktuj się z nimi, zanim rozpoczną pracę (od 8 do 9 rano), przed przerwą na lunch (od 11:30 do 12:30) lub późnym popołudniem (16:00 do 17:00). Oczywiście rytm pracy twoich klientów może być inny, więc dopasuj te godziny na podstawie swoich obserwacji.

8. Zadzwoń z numeru lokalnego 

Możesz znać wszystkie sekrety zamykania sprzedaży, ale jeśli nie dotrzesz do potencjalnego klienta, nawet najlepsze na świecie techniki konwersji nie pomogą. Jeśli numer, który pojawia się na telefonie potencjalnego klienta, zostanie wykryty jako spam, numer płatny lub numer międzymiastowy, prawdopodobieństwo, że odbierze, jest mniejsze. Masz większe szanse na połączenie, jeśli rozpoznają numer kierunkowy.

Mimo to, jeśli trafisz na ich pocztę głosową, pozostawienie wyjątkowej prezentacji, która może przyciągnąć ich uwagę w ciągu pierwszych 18-20 sekund, może radykalnie zwiększyć Twoje szanse na rozmowę z nimi.

9. Wykorzystaj potencjał e-mali 

Nieustanne nękanie rozmowami telefonicznymi to idealny sposób na wylądowanie na czarnej liście zablokowanych. Niemniej jednak rezygnacja z pierwszego nieodebrania połączenia jest ślepą uliczką. Jakie jest więc rozwiązanie pośrednie? Wyślij potencjalnym klientom zwięzły e-mail, przedstawiając siebie, firmę i problem, którym się zajmujesz, i prosząc o oddzwonienie lub dobry czas na połączenie.

_________________________________________________________________

Jeśli zainteresował Cię temat sprzedaży z wykorzystaniem narzędzie takich jako Zoho SalesIQ, skontaktuj się z nami. Chętnie doradzimy Ci jak możesz wykorzystać to narzędzie w Twoim zespole sprzedażowym. 

Z Partner

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0