Globalna, wielojęzyczna obsługa klienta
z lokalną pomocą techniczną, w Zoho Desk.
Internet sprawił, że firmy ewoluowały ponieważ mogły trafić ze swoją ofertą nie tylko do lokalnych klientów. Jednak po wkroczeniu na rynek globalny pojawił się problem bariery językowej, która znacznie utrudnia rozwój. Aby zrobić jak największe wrażenie firmy muszą komunikować się w języku klienta. To kluczowy pierwszy krok. Bo jak pokazują badania 72% klientów stwierdziło, że wsparcie w języku ojczystym zwiększyło ich zadowolenie z obsługi, a 58% badanych uznało , że zwiększyło to ich lojalność wobec marki (badanie wg ICMI). Klienci porównują z konkurencją nie tylko Twoją usługę czy produkt, ale ważne są dla nich także doświadczenia z Twoją marką na każdym etapie sprzedaży. Wtedy język może stać się potężnym wyróżnikiem Twojej marki.
Wielojęzyczna obsługa klienta to znaczna wartość dodaną
Podejmując wielojęzyczną obsługę klienta, otwierasz kopalnię możliwości biznesowych, na których wiele firm się nie koncentruje.
Lepsze wyniki CX i CSAT
Według ICMI 71,5% liderów obsługi klienta twierdzi, że wsparcie w języku ojczystym klienta zwiększa jego satysfakcję. Ta silna korelacja nie jest zaskoczeniem, ponieważ język napędza komunikację i zrozumienie między sprzedawcą a klientem. Mówiąc językiem klienta tworzysz lepsze wrażenie i możesz zdobyć jego lojalność.
Dotychczasowi klienci ponownie stają się nowymi klientami
Klienci doceniają to, jak ich obsługujesz. Jeśli zrobisz to dobrze chętniej wybiorą Twoją firmę podczas kolejnego zakupu. Badanie przeprowadzone przez Common Sense Advisory pokazuje, że 3 na 4 klientów jest bardziej skłonnych do ponownego zakupu lub ponownego skorzystania z usług danej firmy, gdy opieka posprzedażowa jest dostępna w ich ojczystym języku.
Wzmocnij swój zespół sprzedażowy
Wielojęzyczne wsparcie może być również kluczowe dla poprawy obsługi w zespole pomocy technicznej. Praca nad zapytaniem i problemem klienta może być stresująca, gdy go nie zrozumiesz, ani kiedy nie zostajesz zrozumiany. Twój support team działa na pierwszej linii dlatego w najlepszym interesie jest wyposażenie go w narzędzia, których potrzebuje, aby skutecznie komunikować się i pomagać klientom. Kiedy przygotowujesz swój zespół do obsługi wielojęzycznej, wzmacniasz możliwości pracowników, a konsultanci mogą czuć się pewnie i komfortowo podczas rozmów z klientami.
Pierwsze kroki z wielojęzyczną obsługą klienta
Chociaż wielojęzyczna obsługa klienta ma wyraźne zalety, większość firm nie jest w stanie utworzyć natywnych zespołów pomocy technicznej na całym świecie. Ale dzięki Zoho Desk możesz teraz z łatwością planować i wdrażać wielojęzyczną obsługę klienta
Ulepszona samoobsługa dzięki wielojęzycznej bazie wiedzy
Aktywna samoobsługa jest korzystna zarówno dla klientów, jak i konsultantów, a staje się lepsza tylko wtedy, gdy jest dostępna w wielu językach. Dzięki wielojęzycznej bazie wiedzy możesz pisać, publikować i zarządzać artykułami w ponad 40 językach w swoim samoobsługowym portalu.
Natychmiastowe publikowanie artykułów w wielu językach dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia
Narzędzia do automatycznego tłumaczenia, takie jak Unbabel i Tłumacz Google, są niezwykle przydatne dla firm, które chcą publikować artykuły na dużą skalę, nie martwiąc się o rosnącą liczbę pracowników. W wielojęzycznej bazie wiedzy możesz natychmiast opublikować i przetłumaczyć swój artykuł na różne języki.
Tłumacz przychodzące zgłoszenia i wychodzące odpowiedzi
Zoho Desk ułatwia teraz konsultantom komunikację z klientami niezależnie od języka, w którym mówią. Integrując Zoho Desk z Unbabel i Tłumaczem Google, Twoi konsultanci mogą zrozumieć żądania klientów za pomocą jednego kliknięcia. Co więcej, tłumaczenie ich odpowiedzi klientom jest równie proste!
Nie pozwól, aby język przeszkadzał Ci w doskonałej obsłudze klienta. Kiedy Twój zespół ma odpowiednie narzędzia do współpracy z klientami, może pracować nad tym, aby każdy z nich stawał się lojalnym klientem. Dzięki Zoho Desk masz szansę sprawić, by klienci czuli się jak w domu, gdziekolwiek się znajdują.