5 kroków, jak zbudować strategię dotyczącą doświadczeń pracowników

5 kroków, jak zbudować strategię dotyczącą doświadczeń pracowników

10-01-2023 12:37:16 Wg Z Partner

5 kroków, jak zbudować strategię doświadczeń pracowników 

z Zoho People

Doświadczenie pracownika odnosi się do tego, jak myśli on o pracy w organizacji, od momentu ubiegania się stanowisko, do momentu rezygnacji. Poprawa doświadczeń pracowników jest priorytetem większości firm. Obecne pokolenie pracowników chętnie dołącza do organizacji, które doceniają ciężką pracę przy jednoczesnym poszanowaniu dobrostanu i rozwoju karieryW rezultacie „doświadczenie pracownika” nie jest już modnym hasłem, które odnosi się tylko do większych przedsiębiorstw. Każda firma powinna priorytetowo traktować emocje i odczucia pracowników, aby zatrzymać największe talenty i utrzymać ich zaangażowanie.

Poznaj pięć wskazówek opracowanych przez Zoho, jak stworzyć skuteczną strategię dotyczącą doświadczeń pracowników:

  • Określ momenty, które są ważne dla Twoich pracowników

Sposób, w jaki zarządzasz pracownikami w kluczowych dla nich chwilach, może zdobyć ich zaufanie do Twojej organizacji lub zadziałać zupełnie odwrotnie. Przykładowo takimi sytuacjami mogą być: pierwszy dzień w pracy, pierwszy awans, pierwsza sprzedaż i początek nowego projektu. Jednak zamiast robić założenia, najlepiej przeprowadzić ankiety lub indywidualne rozmowy z pracownikami, aby określić ważne dla nich sytuacje. Mając zidentyfikowane momenty możesz odpowiednio zoptymalizować swoje reakcje. Na przykład, aby pierwszy dzień w pracy nowego pracownika był niezapomniany, możesz przygotować jego miejsce do pracy, wręczyć spersonalizowany prezent, zabrać go na lunch i przedstawić zespołowi.

  • Skoncentruj się na trzech kluczowych aspektach doświadczenia pracowników

Trzy podstawowe filary doświadczenia pracowników to kultura, technologia i fizyczne miejsce pracy. Kultura obejmuje wartości, wizję, misję i cele, które definiują organizację. To, jak dobrze ustalisz te zasady i dostosujesz je do codziennych praktyk w miejscu pracy, decyduje o sukcesie kultury Twojej firmy. Jeśli chodzi o technologię, pracownicy oczekują korzystania z nowoczesnych, elastycznych, łatwych w obsłudze narzędzi, które uwolnią ich od powtarzalnych zadań i ułatwią pracę. Jeśli chodzi o fizyczne miejsca pracy, ergonomia, oświetlenie i układ siedzeń mogą mieć ogromny wpływ na wrażenia pracowników.

  • Efektywnie wykorzystuj dane

Dane pracowników mogą być prawdziwym kołem ratunkowym, gdy próbujesz poprawić ich doświadczenia. Ich analiza może pomóc Ci zrozumieć przyczyny konkretnych problemów w miejscu pracy i określić, co działa, a co nie. Na przykład, jeśli chcesz udoskonalić swoje praktyki szkoleniowe i uczynić je bardziej użytecznymi dla pracowników, z pewnością przyda się analiza danych szkoleniowych, takich jak oceny kursów, oceny trenerów i opinie uczniów. Może to zupełnie odmienić budowanie doświadczeń wśród pracowników. W tym celu potrzebujesz tylko oprogramowania HR z możliwościami analizy ludzi. 

  • Zdefiniuj persony pracowników

Zdefiniowanie osobowości pracowników jest kluczowym krokiem w personalizacji ich doświadczeń. Dzięki grupowaniu pracowników o podobnych postawach, przekonaniach, pragnieniach, zachowaniach i problemach, zespoły HR mogą lepiej dostosowywać swoje inicjatywy. 

  • Mierz doświadczenia pracowników sporadycznie

Od czasu do czasu ocenianie strategii dotyczących doświadczeń pracowników ma kluczowe znaczenie dla oceny zwrotu z inwestycji i wprowadzania niezbędnych zmian w celu uzyskania maksymalnego efektu. Ankiety to świetny sposób, aby zrozumieć, jak Twoi pracownicy postrzegają te strategie. Analiza danych osobowych może również pomóc w zrozumieniu skuteczności strategii dotyczących doświadczeń pracowników. Ponadto ustalenie wskaźników KPI, takich jak wskaźnik satysfakcji pracowników, wskaźnik rotacji pracowników, zaangażowanie pracowników i zadowolenie klientów, może pomóc w ocenie doświadczenia.


​Budowanie strategii doświadczeń pracowników

Dopasowane doświadczenia pracowników to znacząca kwestia w zarządzaniu miejscem pracy. Organizacje będą musiały coraz więcej pracować nad tym tematem, aby uzyskiwać przewagę konkurencyjną i zatrzymywać swoje największe talenty. Mając odpowiednie narzędzia dużo łatwiej przejść płynnie przez ten proces. Koniecznie zobacz jak działa Zoho People, czyli platforma doświadczeń pracowników. Z pewnością pomoże Ci zautomatyzować i uprościć każdy aspekt podróży pracownika, od rekrutacji po jego przejście na emeryturę. 

Z Partner

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0