Plan wdrażania CRM:
Mapowanie procesów sprzedaży i marketingu.
Nieefektywne procesy biznesowe są stratą czasu i pieniędzy. Z Zoho CRM dostaniesz odpowiednie narzędzia do mapowania procesów w twojej firmie. Dzięki nim będziesz w stanie uskutecznić działania liderów działów handlowych jak i całych zespołów. W kolejnym kroku nauczysz się jak zoptymalizować procesy sprzedaży i marketingu, aby zapewnić swojej firmie zyski.
Od analizy do mapowania.
Wskazówka:
Ten krok pomoże Ci również zdecydować, którą wersję CRM musisz kupić na podstawie funkcje, które są w nim obsługiwane.
Przykładowe procesy i ich mapowanie z funkcjami CRM.
Skorzystaj z naszego przykładu i dopasuj go do swojej sytuacji biznesowej.
Przykład:
etap sprzedaży
Generowanie leadów.
stosowane metody
Targi, pokazy, seminaria internetowe i konferencje, formularze internetowe, wywołanie API, Google Ads, media społecznościowe.
mapowanie do funkcji CRM
Formularze internetowe, integracja Google, interfejsy API, integracja social media (Twitter i Facebook).
dystrybucja leadów, lead nurting (proces budowania relacji z kupującymi na każdym etapie podróży kupującego), zaangażowanie.
Zasady przypisywania leadów, telefonia, integracja z pocztą e-mail, konfiguracja mediów społecznościowych, formy aktywności, najlepszy czas na kontakt.
Wbudowane narzędzie do konwersji leadów, automatyczna konwersja za pomocą przepływu pracy, reguła punktacji i narzędzie Zia - inteligentna konstrukcja prognoz.
Oferta i wycena
Przepływy pracy, proces zatwierdzania, narzędzia automatyzacji.
Negocjacje
Kontynuacja poprzez różne punkty styku.
Przepływy pracy i SalesInbox dla działań follow-up.
Zamknięcie procesu
sukces/przegrana.
Przepływy pracy i współpraca zespołowa, narzędzia takie Feeds, powiadomienia Cliq.
Język biznesowy.
Kolejną bardzo ważną rzeczą, obok mapowania funkcji, jest określenie języka biznesowego i sprawdzenie jego podobieństwa z domyślną terminologią Zoho CRM. Na przykład: Jeśli jesteś firmą zajmującą się handlem elektronicznym, Twoja firma będzie używać terminów takich jak produkty hurtowe, koszyki na zakupy, kody rabatowe, rejestracja, zwroty i faktury. Jeśli jesteś firmą zajmującą się nieruchomościami, używane przez Ciebie terminy to: wykaz nieruchomości, pośrednicy, gwarancja, depozyt, teren zabudowany. Mapowanie terminologii CRM z terminologią używaną w Twojej firmie pomoże Ci dostosować konto CRM i przygotuj go do migracji danych.
Jesteś gotowy by iść dalej?
W kolejnym kroku dowiesz się jak zidentyfikować kluczowych graczy, którzy pomogą Ci zrozumieć każdy aspekt Twojej działalności