Wdrażanie CRM: mapowanie sprzedaży

Plan wdrażania CRM:
Mapowanie procesów sprzedaży i marketingu.

Nieefektywne procesy biznesowe są stratą czasu i pieniędzy.  Z Zoho CRM dostaniesz odpowiednie narzędzia do mapowania procesów w twojej firmie.  Dzięki nim będziesz w stanie uskutecznić działania liderów działów handlowych jak i  całych zespołów. W kolejnym kroku nauczysz się jak zoptymalizować procesy sprzedaży i marketingu, aby zapewnić swojej firmie zyski.

Od analizy do mapowania.

Po zakończeniu analizy procesów, które przeprowadzaliśmy w poprzednim kroku, nadszedł czas, aby zmapować je do odpowiednich funkcji CRM . Utworzenie diagramu z przepływami zapewni wizualną prezentację procesu, co może pomóc w analizie następujących elementów:

Zakres dostosowań, które trzeba wykonać przed przeniesieniem danych do CRM.

Procesy lub kroki, które należy zautomatyzować?

Wskazanie wszelkich aplikacji innych firm, które musisz zintegrować z CRM.


Wskazówka:

Ten krok pomoże Ci również zdecydować, którą wersję CRM musisz kupić na podstawie funkcje, które są w nim obsługiwane.

Przykładowe procesy i ich mapowanie z funkcjami CRM.

Skorzystaj z naszego przykładu i dopasuj go do swojej sytuacji biznesowej.


Przykład:

etap sprzedaży

Generowanie leadów.

stosowane metody

Targi, pokazy, seminaria internetowe i konferencje, formularze internetowe, wywołanie API, Google Ads, media społecznościowe.

mapowanie do funkcji CRM

Formularze internetowe, integracja Google, interfejsy API, integracja  social media  (Twitter i Facebook).

dystrybucja leadów, lead nurting (proces budowania relacji z kupującymi na każdym etapie podróży kupującego), zaangażowanie.

Budowanie zaangażowania przez telefon, e-maile lub media społecznościowe. Identyfikacja najlepszego czasu na kontakt.

Zasady przypisywania leadów, telefonia, integracja z pocztą e-mail, konfiguracja mediów społecznościowych, formy aktywności, najlepszy czas na kontakt.

Kwalifikacja leadów i konwersja.
Ręczna konwersja lub przy użyciu narzędzie do konwersji leadów. Przewidywanie prawdopodobieństwa konwersji.

Wbudowane narzędzie do konwersji leadów, automatyczna konwersja za pomocą przepływu pracy, reguła punktacji i narzędzie Zia - inteligentna konstrukcja prognoz.

Oferta i wycena

Kontynuacja przez telefon, e-maile lub osobiście.

Przepływy pracy, proces zatwierdzania, narzędzia automatyzacji.

Negocjacje

Kontynuacja poprzez różne punkty styku.

Przepływy pracy i SalesInbox dla działań follow-up.

Zamknięcie procesu
sukces/przegrana.

Aktualizacja pól, komunikacja przez email lub telefon. Informowanie zespołu i menedżerów.

Przepływy pracy i współpraca zespołowa, narzędzia takie Feeds, powiadomienia Cliq.

Język biznesowy.

Kolejną bardzo ważną rzeczą,  obok mapowania funkcji, jest określenie języka biznesowego i sprawdzenie jego podobieństwa z domyślną terminologią Zoho CRM. Na przykład: Jeśli jesteś firmą zajmującą się handlem elektronicznym, Twoja firma będzie używać terminów takich jak produkty hurtowe, koszyki na zakupy, kody rabatowe, rejestracja, zwroty i faktury. Jeśli jesteś firmą zajmującą się nieruchomościami, używane przez Ciebie terminy to:  wykaz nieruchomości, pośrednicy, gwarancja, depozyt, teren zabudowany. Mapowanie terminologii CRM z terminologią używaną w Twojej firmie pomoże Ci dostosować konto CRM i przygotuj go do migracji danych.

Jesteś gotowy by iść dalej?

W kolejnym kroku dowiesz się jak zidentyfikować kluczowych graczy, którzy pomogą Ci zrozumieć każdy aspekt Twojej działalności

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0