Plan wdrażania CRM:
Przeanalizuj swoje procesy biznesowe.
Po zdefiniowaniu celów i udokumentowaniu sprzedaży oraz procesów marketingowych, kolejnym krokiem we wdrażaniu CRM w firmie, jest analiza procesów biznesowych. Sprawdź jakie kroki powinieneś w tym celu podjąć. Skorzystaj z naszej przykładowej tabeli, która pomoże Ci stworzyć własną mapę procesów.
Wyznacz właściwe kroki.
Analiza w prostych krokach.
Skorzystaj z naszego przykładu i dopasuj go do swojej sytuacji biznesowej.
Przykład:
kroki w procesie
Zapytania
analiza
Czy wszystkie zapytania są prawidłowo przydzielane i zarządzane?
Powitanie potencjalnego Klienta
Negocjacje
Powiadomienia
Czy przedstawiciele handlowi otrzymują odpowiednie przypomnienia o działaniach i czy menadżerowie sprzedaży są powiadomieni o zamknięciu transakcji?
Zaplanowane akcje
Czy są jakieś zadania, działania następcze lub czynności, które Twój zespół wykonuje w regularnych odstępach czasu?
Jesteś gotowy by iść dalej?
W kolejnych krokach dowiesz się jak mapować sprzedaż i procesy biznesowe