Wdrażanie CRM: przeanalizuj procesy biznesowe

Plan wdrażania CRM:
Przeanalizuj swoje procesy biznesowe.

Po zdefiniowaniu celów i udokumentowaniu sprzedaży oraz procesów marketingowych, kolejnym krokiem we wdrażaniu CRM w firmie,  jest analiza procesów biznesowych. Sprawdź jakie kroki powinieneś w tym celu podjąć. Skorzystaj z naszej przykładowej tabeli, która pomoże Ci stworzyć własną mapę procesów.

Wyznacz właściwe kroki.

Po udokumentowaniu procesu, analiza każdego etapu i etapów z nim związanych,  daje Ci ogromną szanse na znalezienie najbardziej efektywnego podejścia do jego realizacji. Sprawdzając etapy krok po kroku masz szansę , aby zidentyfikować i naprawić luki, błędy czy niedociągnięcia przed wdrożeniem procesów w CRM. Najlepszym podejściem jest uzyskanie danych wejściowych od użytkowników którzy regularnie postępują zgodnie z instrukcjami:

Jakie kroki powodują opóźnienia w realizacji procesów?

Jakie kroki tworzą wąskie gardła?

Które kroki powodują problemy wśród  przedstawicieli handlowych i innych członków zespołu?

Analiza w prostych krokach.

Skorzystaj z naszego przykładu i dopasuj go do swojej sytuacji biznesowej.


Przykład:

kroki w procesie

Zapytania

analiza

Czy wszystkie zapytania są prawidłowo przydzielane i zarządzane?

Powitanie potencjalnego Klienta

Czy wszyscy nowi potencjalni klienci z danego kraju otrzymują spersonalizowane powitanie e-mail i czy śledzony jest status potencjalnego klienta?
Pierwsze przypomnienie
Czy przedstawiciele handlowi wysyłają e-maile z przypomnieniem na czas do każdego klienta na czas?

Negocjacje

Czy rabaty i inne korzyści zakupowe są zatwierdzane przez menedżerów i cały zespół postępuje zgodnie z wytycznymi?

Powiadomienia

Czy przedstawiciele handlowi otrzymują odpowiednie przypomnienia o działaniach  i czy  menadżerowie sprzedaży są powiadomieni o zamknięciu transakcji?

Zamknięcie sprzedaży
Umowa lub propozycja zostaje  zaakceptowana lub odrzucona.

Zaplanowane akcje

Czy są jakieś zadania, działania następcze lub czynności, które Twój zespół wykonuje w regularnych odstępach czasu?

Jesteś gotowy by iść dalej?

W kolejnych krokach dowiesz się jak mapować sprzedaż i procesy biznesowe

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0