Zoho CRM: Dostosuj elementy pól

Jak wdrażać CRM?
Dostosuj konto do wymagań Twojej firmy.

Kolejnym krokiem w procesie wdrożenia CRM jest skonfigurowanie pól zgodnie z potrzebami Twojej firmy oraz podstawowych modułów, czyli: Leady, Kontakty, Konta, Oferty i działania. Zobacz jak dostosować podstawowe elementy modułów i edytować właściwości pól.

Dostosowanie podstawowych elementów modułów.

Zmiana nazw modułów (kart): 

w tym celu przejdź do opcji Konfiguracja> Dostosowywanie> Moduły i pola. Wybierz odpowiedni moduł  a następnie>  Zmień nazwę.  Przykładowo w standardowych modułach możesz zmienić nazwę Kontakty na Klienci, lub Oferty na Możliwości. Dostosuj nazwy do języka, którym operujesz w swojej firmie.

Dodawanie pól niestandardowych :

Określ typy danych, które są gromadzone w Twojej firmie, na przykład: data rozpoczęcia sprzedaży, typ produktu, kod produktu, identyfikator nieruchomości, numer rejestracji itp. i dodaj rozszerzenie pola niestandardowe do układu, aby podczas importowania danych biznesowych do CRM można było dopasować je do formatu i uniknąć błędów.

Edycja właściwości pola.

Podczas edycji właściwości pola dostępnych jest wiele opcji,  które mogą być przydatne dla Twojej firmy. Oto niektóre z tych opcji:

Ustaw pola obowiązkowe

Edytuj pola niestandardowe, aby oznaczyć je jako pola obowiązkowe. W ten sposób użytkownik nie można zapisać rekordu bez wprowadzenia wartości.

Nie zezwalaj na duplikowane wartości

Oznacz pole jako unikalne. Pozwala to zapobiec duplikowaniu rekordów w Twoim CRM. Mogą to być na przykład:  adres e-mail, numer paszportu lub numer ubezpieczenia społecznego.

Reguły walidacji

Ustaw reguły walidacji dla pól kluczowych, aby upewnić się, że CRM zatrzyma jakiekolwiek nieuzasadnione wprowadzanie danych. 

Zaznacz pola zawierające dane osobowe

Jeśli masz włączone ustawienia zgodności z RODO, ta opcja może oznaczyć pole z danymi jako zawierające dane wrażliwe. W ten sposób dane z tych pól nie zostaną przeniesione lub udostępnione w przypadku eksportu danych, wykorzystania API czy integracji z innymi usługami Zoho.

Określ uprawnienia pola

Określ uprawnienia dla użytkowników na poziomie pól. Określ dostęp do odczytu / zapisu i zaznacz, kto może dokonywać zapisu danych a kto odczytu.

 W zależności od podziału ról jaki istnieje w Twojej organizacji.

Stwórz layout

Jeśli Twoja firma zarządza szeregiem produktów, usług lub aplikacji i chce informacje o nich wszystkich  umieścić w CRM, zwykle najlepiej jest przechowywać je osobno, aby uniknąć zbyt dużego nagromadzenia danych. Możesz tworzyć specjalne layouty dla poszczególnych produktów lub usług w jednym module. 

Twórz niestandardowe widoki i filtruj rekordy

Rekordy są uporządkowane w odpowiedniej sekwencji, zwanej widokiem listy. Standardowy widok listy zdefiniowanej przez system grupuje rekordy w następujących kategoriach: 

  • Ulubione: Dowolny widok listy oznaczony jako ulubiony.
  • Utworzone przeze mnie: niestandardowe widoki utworzone przez  użytkownika.
  • Udostępnione dla mnie: niestandardowe widoki udostępnione użytkownikowi. 
  • Widoki publiczne: widoki, które są dostępne dla wszystkich na Twoim koncie CRM. 
  • Widoki innych użytkowników: widoki niestandardowe utworzone przez innych użytkowników.

Jesteś gotowy, aby rozwijać się z Zoho CRM?

Jak skonfigurować podstawowe moduły?
Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0