Audyt CRM

Audyt CRM – popraw wydajność pracy i wyniki sprzedażowe

Audyt CRM to szansa na sprawdzenie, w jaki sposób korzystasz z CRM, zarówno pod kątem systemów automatyzacji, które skonfigurowałeś, jak i sposobu zarządzania klientami. Kompleksowy audyt pomoże Ci w pełni wykorzystać możliwości Twojego CRM, zmniejszając luki w danych i usuwając procesy, które marnują czas i zasoby.

Czy Twój CRM działa poprawnie?

 

Małe firmy i duże firmy wdrażają rozwiązania CRM do zarządzanie relacjami z klientami, aby zwiększać wydajność i rentowność swoich biznesów. Jednak po jakimś czasie od wdrożenia niezbędne jest wykonanie audytu, czyli sprawdzenie czy Twój system CRM maksymalnie wykorzystuje swoje możliwości:

  • poprawia przepływy pracy,

  • zwiększa jakość obsługi,

  • generuje większe zyski.

 

Audyt wykrywa błędy w użytkowaniu oprogramowania CRM, problemy z jakością danych przechwyconych informacji. I co najważniejsze, odsłania kwestie zgodności ze zdefiniowanymi procesami. A zespół, który przeprowadza audyt, wie jak te błędy naprawić.

Co otrzymasz w ramach audytu CRM?

Audyt CRM to proces, w którym nasz specjalny zespół ZPartner analizuje statystyki użytkowania CRM, a następnie omawia je z kluczowymi użytkownikami po stronie Klienta.

 

W pierwszej kolejności przeprowadzone zostanie tematyczne spotkanie analityczne. W trakcie spotkania nasz zespół pozna bieżącą strategię firmy, obieg informacji, główne i pośrednie potrzeby biznesowe oraz funkcjonalne i informacyjne uwarunkowania realizacji procesów biznesowych.

 

  1. Przegląd techniczny aplikacji CRM.

Podczas tego procesu sprawdzimy:

  • zabezpieczenia (role, profile, dostępy do produktów, modułów itp.);

  • moduły (namiary, kontakty, firmy i 2 moduły dodatkowe w zależności od specyfiki klienta);

  • relacje między modułami (odpowiedni przepływ danych i ich aktualizacja np. czy zamówienia sprzedaży pobierają dane kontrahentów itd.);

  • jakość kodu w funkcjach;

  • czy CRM nie zawiera zbędnych funkcji i czy ustawienia przepływów pracy działają bez zakłóceń.

 

  1. Audyt licencji oprogramowania

Sprawdzamy wykorzystanie posiadanych licencji. Dzięki temu dowiesz się:

  • Czy optymalnie korzystasz z wszystkich możliwych funkcji?

  • Czy opłaca się zostać na obecnej wersji systemu, czy może lepiej wybrać pakiet lub zakupić dodatkowe aplikacje i w jakiej wersji?

  • Czy wszyscy użytkownicy za których płacisz w systemie CRM korzystają z systemu i czy nie ma tzw. "pustych licencji"?

 

  1. Przegląd procesu sprzedażowego.

Podczas tego procesu:

  • Analizujemy formularze na stronie, źródła namiarów, konwersja; szablony mailowe i katalogi produktów, moduł szans sprzedażowych i ofert.

Dostosowujemy stronę główną aplikacji CRM, optymalizujemy aktualność raportów i kokpitów do aktualnego procesu sprzedaży.
Zobacz przykładowy Raport

Jak przygotować się do audytu CRM?

                                

Głównym celem audytu są:

  • ocena wyników prac związana z poprawnością konfiguracji i ewentualnych modyfikacji systemu,

  • analiza procesów biznesowych firmy pod kątem ich modyfikacji w duchu koncepcji CRM.

                                

Audyt pozwoli rozstrzygnąć w jakich płaszczyznach związanych z obsługą klienta można udoskonalić swoje działania, i jakie korzyści można osiągnąć dzięki wprowadzeniu usprawnień. Dodatkowo audyt CRM odpowie na pytanie czy już podjęte przez Klienta działania w zakresie wdrożenia informatycznego CRM obejmują wszystkie aspekty istotne z punktu widzenia branży i formy działalności przedsiębiorstwa.

                                

Efektem audytu jest podsumowanie wyników analiz oraz rekomendacje dalszych działań oraz możliwych implementacji z innymi produktami ZOHO .

                                

Jakich informacji potrzebujemy przed spotkaniem, do przeprowadzenia przeglądu konta?

  • opis modelu biznesowego

  • dostęp do systemu

Przed rozpoczęciem działań podpisujemy dokument NDA, czyli umowę poufności.

                                

                                Czas trwania audytu to 4-5 dni roboczych.

Jak poprawisz jakość pracy w Twojej firmie dzięki audytowi CRM?

 

Twoje oprogramowanie CRM powinno być dobrodziejstwem dla Twojej firmy, a nie przysparzać jeszcze więcej problemów. Dlatego dobrze wykonany audyt, to wykrycie błędów i ich naprawa:

  • pomaga liderom zespołów i menedżerom w maksymalnym wykorzystaniu platformy CRM;

  • upraszcza zarządzanie sprzedażą i zmniejsza tarcia między przedstawicielami handlowymi, a kierownikami sprzedaży;

  • zmienia podejście organizacji ze zorientowanego na osobę, w organizację zorientowaną na proces;

  • zwiększa efektywność pracowników, automatyzując zadania i porządkując informacje;

  • pomaga menedżerom odkryć nowe możliwości narzędzi CRM;

  • przynosi wzrost rentowności, wydajności i przejrzystości;

  • usuwa niepotrzebne wprowadzanie danych i powielanie pracy;

  • zmniejsza stres w relacjach między pracownikami a kierownictwem najwyższego szczebla, zapewniając przejrzystość danych i pracy;

  • ułatwiając wiele procesów zwiększa satysfakcję Klientów organizacji;

Dodatkowo odpowiednio skategoryzowane dane mogą być bardzo przydatne dla zespołu sprzedaży i marketingu w celu wykorzystania ich do działań marketingowych i w mediach społecznościowych.

Przeprowadzanie okresowego audytu CRM jest niezbędne, aby zweryfikować czy Twoja strategia CRM zapewnia oczekiwane rezultaty.
Umów się na spotkanie
Zamów Audyt CRM
Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0