Audyt CRM – popraw wydajność pracy i wyniki sprzedażowe
Czy Twój CRM działa poprawnie?
Małe firmy i duże firmy wdrażają rozwiązania CRM do zarządzanie relacjami z klientami, aby zwiększać wydajność i rentowność swoich biznesów. Jednak po jakimś czasie od wdrożenia niezbędne jest wykonanie audytu, czyli sprawdzenie czy Twój system CRM maksymalnie wykorzystuje swoje możliwości:
poprawia przepływy pracy,
zwiększa jakość obsługi,
generuje większe zyski.
Audyt wykrywa błędy w użytkowaniu oprogramowania CRM, problemy z jakością danych przechwyconych informacji. I co najważniejsze, odsłania kwestie zgodności ze zdefiniowanymi procesami. A zespół, który przeprowadza audyt, wie jak te błędy naprawić.
Co otrzymasz w ramach audytu CRM?
Audyt CRM to proces, w którym nasz specjalny zespół ZPartner analizuje statystyki użytkowania CRM, a następnie omawia je z kluczowymi użytkownikami po stronie Klienta.
W pierwszej kolejności przeprowadzone zostanie tematyczne spotkanie analityczne. W trakcie spotkania nasz zespół pozna bieżącą strategię firmy, obieg informacji, główne i pośrednie potrzeby biznesowe oraz funkcjonalne i informacyjne uwarunkowania realizacji procesów biznesowych.
Przegląd techniczny aplikacji CRM.
Podczas tego procesu sprawdzimy:
zabezpieczenia (role, profile, dostępy do produktów, modułów itp.);
moduły (namiary, kontakty, firmy i 2 moduły dodatkowe w zależności od specyfiki klienta);
relacje między modułami (odpowiedni przepływ danych i ich aktualizacja np. czy zamówienia sprzedaży pobierają dane kontrahentów itd.);
jakość kodu w funkcjach;
czy CRM nie zawiera zbędnych funkcji i czy ustawienia przepływów pracy działają bez zakłóceń.
Audyt licencji oprogramowania
Sprawdzamy wykorzystanie posiadanych licencji. Dzięki temu dowiesz się:
Czy optymalnie korzystasz z wszystkich możliwych funkcji?
Czy opłaca się zostać na obecnej wersji systemu, czy może lepiej wybrać pakiet lub zakupić dodatkowe aplikacje i w jakiej wersji?
Czy wszyscy użytkownicy za których płacisz w systemie CRM korzystają z systemu i czy nie ma tzw. "pustych licencji"?
Przegląd procesu sprzedażowego.
Podczas tego procesu:
Analizujemy formularze na stronie, źródła namiarów, konwersja; szablony mailowe i katalogi produktów, moduł szans sprzedażowych i ofert.
Jak przygotować się do audytu CRM?
Głównym celem audytu są:
ocena wyników prac związana z poprawnością konfiguracji i ewentualnych modyfikacji systemu,
analiza procesów biznesowych firmy pod kątem ich modyfikacji w duchu koncepcji CRM.
Audyt pozwoli rozstrzygnąć w jakich płaszczyznach związanych z obsługą klienta można udoskonalić swoje działania, i jakie korzyści można osiągnąć dzięki wprowadzeniu usprawnień. Dodatkowo audyt CRM odpowie na pytanie czy już podjęte przez Klienta działania w zakresie wdrożenia informatycznego CRM obejmują wszystkie aspekty istotne z punktu widzenia branży i formy działalności przedsiębiorstwa.
Efektem audytu jest podsumowanie wyników analiz oraz rekomendacje dalszych działań oraz możliwych implementacji z innymi produktami ZOHO .
Jakich informacji potrzebujemy przed spotkaniem, do przeprowadzenia przeglądu konta?
opis modelu biznesowego
dostęp do systemu
Przed rozpoczęciem działań podpisujemy dokument NDA, czyli umowę poufności.
Czas trwania audytu to 4-5 dni roboczych.
Jak poprawisz jakość pracy w Twojej firmie dzięki audytowi CRM?
Twoje oprogramowanie CRM powinno być dobrodziejstwem dla Twojej firmy, a nie przysparzać jeszcze więcej problemów. Dlatego dobrze wykonany audyt, to wykrycie błędów i ich naprawa:
pomaga liderom zespołów i menedżerom w maksymalnym wykorzystaniu platformy CRM;
upraszcza zarządzanie sprzedażą i zmniejsza tarcia między przedstawicielami handlowymi, a kierownikami sprzedaży;
zmienia podejście organizacji ze zorientowanego na osobę, w organizację zorientowaną na proces;
zwiększa efektywność pracowników, automatyzując zadania i porządkując informacje;
pomaga menedżerom odkryć nowe możliwości narzędzi CRM;
przynosi wzrost rentowności, wydajności i przejrzystości;
usuwa niepotrzebne wprowadzanie danych i powielanie pracy;
zmniejsza stres w relacjach między pracownikami a kierownictwem najwyższego szczebla, zapewniając przejrzystość danych i pracy;
ułatwiając wiele procesów zwiększa satysfakcję Klientów organizacji;
Dodatkowo odpowiednio skategoryzowane dane mogą być bardzo przydatne dla zespołu sprzedaży i marketingu w celu wykorzystania ich do działań marketingowych i w mediach społecznościowych.
Przeprowadzanie okresowego audytu CRM jest niezbędne, aby zweryfikować czy Twoja strategia CRM zapewnia oczekiwane rezultaty.