Audyt CRM

Audyt CRM – popraw wydajność pracy i wyniki sprzedażowe

Audyt CRM to szansa na sprawdzenie, w jaki sposób korzystasz z CRM, zarówno pod kątem systemów automatyzacji, które skonfigurowałeś, jak i sposobu zarządzania klientami. Kompleksowy audyt pomoże Ci w pełni wykorzystać możliwości Twojego CRM, zmniejszając luki w danych i usuwając procesy, które marnują czas i zasoby.

Czy Twój CRM działa poprawnie?

 

Małe firmy i duże firmy wdrażają rozwiązania CRM do zarządzanie relacjami z klientami, aby zwiększać wydajność i rentowność swoich biznesów. Jednak po jakimś czasie od wdrożenia niezbędne jest wykonanie audytu, czyli sprawdzenie czy Twój system CRM maksymalnie wykorzystuje swoje możliwości:

  • poprawia przepływy pracy,

  • zwiększa jakość obsługi,

  • generuje większe zyski.

 

Audyt wykrywa błędy w użytkowaniu oprogramowania CRM, problemy z jakością danych przechwyconych informacji. I co najważniejsze, odsłania kwestie zgodności ze zdefiniowanymi procesami. A zespół, który przeprowadza audyt, wie jak te błędy naprawić.

Co otrzymasz w ramach audytu CRM?

Audyt CRM to proces, w którym nasz specjalny zespół ZPartner analizuje statystyki użytkowania CRM, a następnie omawia je z kluczowymi użytkownikami po stronie Klienta.

 

W pierwszej kolejności przeprowadzone zostanie tematyczne spotkanie analityczne. W trakcie spotkania nasz zespół pozna bieżącą strategię firmy, obieg informacji, główne i pośrednie potrzeby biznesowe oraz funkcjonalne i informacyjne uwarunkowania realizacji procesów biznesowych.

 

  1. Przegląd techniczny aplikacji CRM.

Podczas tego procesu sprawdzimy:

  • zabezpieczenia (role, profile, dostępy do produktów, modułów itp.);

  • moduły (namiary, kontakty, firmy i 2 moduły dodatkowe w zależności od specyfiki klienta);

  • relacje między modułami (odpowiedni przepływ danych i ich aktualizacja np. czy zamówienia sprzedaży pobierają dane kontrahentów itd.);

  • jakość kodu w funkcjach;

  • czy CRM nie zawiera zbędnych funkcji i czy ustawienia przepływów pracy działają bez zakłóceń.

 

  1. Audyt licencji oprogramowania

Sprawdzamy wykorzystanie posiadanych licencji. Dzięki temu dowiesz się:

  • Czy optymalnie korzystasz z wszystkich możliwych funkcji?

  • Czy opłaca się zostać na obecnej wersji systemu, czy może lepiej wybrać pakiet lub zakupić dodatkowe aplikacje i w jakiej wersji?

  • Czy wszyscy użytkownicy za których płacisz w systemie CRM korzystają z systemu i czy nie ma tzw. "pustych licencji"?

 

  1. Przegląd procesu sprzedażowego.

Podczas tego procesu:

  • Analizujemy formularze na stronie, źródła namiarów, konwersja; szablony mailowe i katalogi produktów, moduł szans sprzedażowych i ofert.

Dostosowujemy stronę główną aplikacji CRM, optymalizujemy aktualność raportów i kokpitów do aktualnego procesu sprzedaży.
Zobacz przykładowy Raport

Jak przygotować się do audytu CRM?

                                

Głównym celem audytu są:

  • ocena wyników prac związana z poprawnością konfiguracji i ewentualnych modyfikacji systemu,

  • analiza procesów biznesowych firmy pod kątem ich modyfikacji w duchu koncepcji CRM.

                                

Audyt pozwoli rozstrzygnąć w jakich płaszczyznach związanych z obsługą klienta można udoskonalić swoje działania, i jakie korzyści można osiągnąć dzięki wprowadzeniu usprawnień. Dodatkowo audyt CRM odpowie na pytanie czy już podjęte przez Klienta działania w zakresie wdrożenia informatycznego CRM obejmują wszystkie aspekty istotne z punktu widzenia branży i formy działalności przedsiębiorstwa.

                                

Efektem audytu jest podsumowanie wyników analiz oraz rekomendacje dalszych działań oraz możliwych implementacji z innymi produktami ZOHO .

                                

Jakich informacji potrzebujemy przed spotkaniem, do przeprowadzenia przeglądu konta?

  • opis modelu biznesowego

  • dostęp do systemu

Przed rozpoczęciem działań podpisujemy dokument NDA, czyli umowę poufności.

                                

                                Czas trwania audytu to 4-5 dni roboczych.

Jak poprawisz jakość pracy w Twojej firmie dzięki audytowi CRM?

 

Twoje oprogramowanie CRM powinno być dobrodziejstwem dla Twojej firmy, a nie przysparzać jeszcze więcej problemów. Dlatego dobrze wykonany audyt, to wykrycie błędów i ich naprawa:

  • pomaga liderom zespołów i menedżerom w maksymalnym wykorzystaniu platformy CRM;

  • upraszcza zarządzanie sprzedażą i zmniejsza tarcia między przedstawicielami handlowymi, a kierownikami sprzedaży;

  • zmienia podejście organizacji ze zorientowanego na osobę, w organizację zorientowaną na proces;

  • zwiększa efektywność pracowników, automatyzując zadania i porządkując informacje;

  • pomaga menedżerom odkryć nowe możliwości narzędzi CRM;

  • przynosi wzrost rentowności, wydajności i przejrzystości;

  • usuwa niepotrzebne wprowadzanie danych i powielanie pracy;

  • zmniejsza stres w relacjach między pracownikami a kierownictwem najwyższego szczebla, zapewniając przejrzystość danych i pracy;

  • ułatwiając wiele procesów zwiększa satysfakcję Klientów organizacji;

Dodatkowo odpowiednio skategoryzowane dane mogą być bardzo przydatne dla zespołu sprzedaży i marketingu w celu wykorzystania ich do działań marketingowych i w mediach społecznościowych.

Przeprowadzanie okresowego audytu CRM jest niezbędne, aby zweryfikować czy Twoja strategia CRM zapewnia oczekiwane rezultaty.
Umów się na spotkanie
Zamów Audyt CRM
Items have been added to cart.
One or more items could not be added to cart due to certain restrictions.
Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0